Miljöträning & skärsår

Som sagt.... mycket som händer och lite bloggande...
 
Fröken fortsätter att förvåna och imponera, nåt nytt varje dag ♥
Bland annat så följde hon mig upp på vinden i stugan, och den trappan är ingen lek...
Brant, smal och mörk.
 
Inga problem tyckte Ykksa och följde glatt efter mig upp. Väl uppe finns det inget golv utan bara vickande plankor o spån att gå på. Fortfarande inga problem, hon lullade runt där uppe, kikade ut genom dom låga fönstren och hittade en antik gardinstång att bära på  (läs vifta runt med och slå i alla saker).
 
 
 
 
När vi var på väg ner såg jag en "mag-kanande-terv" framför mig i full fart utför trappan.... men nej, hon gick sansat ett steg i taget och buklandningen uteblev :)
 
När jag skulle upp andra gången tänkte jag att hon lärde väl sig något och stannar kvar nere.....
och vips så var hon uppe!
Lika glad, nöjd och förväntansfull att få följa med matte som förra gången, sötnöt!
 
 
På kvällen var hon mellan spånskivan o slippapperet....
För att inte damma ner överallt hade jag igång dammsugaren, utan munstycket, bara slangen.
Då måste.... Brallan stoppa in nosen i slangen.
Och för att vara på sin säkra sida vad som hände, att det kittlade i nosen och nästan fastnade...
var hon tvungen att testa det   e n   g å n g   t i l l 
 
Idag var det även stor premiär med att plurra i dike vid en sur-lägda och sen har hon luktat därefter....
 
 
 
Kvällen avslutades med att följa ett spår, blodspår för matte.... för att i slutet hitta en rejält blödande Ykksa. Hon hade skurit ett djupt sår i en trampdyna och i det ymninga blödandet var det omöjligt att se och känna om hon har kvar nåt skrot i tassen. Avvaktar imorgon och ser hur halta Lotta mår.
 
Men go och glad ändå ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skymmelvikens Ariel

Nu kan ni följa med från dag 1.... Den här bloggen kommer att berätta utvecklingen & vardagen för fem fina valpar efter min underbara terv Aila. Valparna föddes den 2 sept 2012

RSS 2.0