Spår!

Äntligen infann det sig en lucka i tillvaron för att planera, förbereda och slutligen bege sig ut i skogen och gå ut det första korta spåret till Ykksa.
 
Då hon saknar föremålsintresse så var det lite klurande innan jag bestämde mig för belöning i spårslutet. Fyllde en snusdosa med frolic och gjorde två uppletande inne där vi tillsammans öppna dosan för att få ut godbitarna. Laddade om den och la den som slut....
 
 
Selen utprovad...
 
Mot bättre vetande så valde jag spårsele och lina på en gång för Ykksa. Hon är lite "för duktig" att gå bredvid mig när kopplet är på så chansen att få henne framför mig i ett spår är liten....
Hon är ju van med täcke och testat flytväst och wp sele utan att reagera så spårsele var inget konstigt för fröken.
 
Hur det gick att spåra då??
Över förväntan. Man riktigt såg hur kuggarna jobbade och hon fattade galoppen på en gång. Sakta, spårnoga, och med full koncentration gick hon hela spåret, hittade dosan och för första gången plockade hon upp och kom till mig och gav i handen!
 
 
Sammanfattningsvis:
Mycket lyckad premiär, mycket glad och förväntansfull matte som ser framemot fler spår med "lillan"
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skymmelvikens Ariel

Nu kan ni följa med från dag 1.... Den här bloggen kommer att berätta utvecklingen & vardagen för fem fina valpar efter min underbara terv Aila. Valparna föddes den 2 sept 2012

RSS 2.0