Invägning & avmaskning

Kan omöjligen förstå att det redan är "halvtid" med valparna...
Känns som två evigheter sedan jag nervöst satt och väntade i ett tomt ekande rum hos veterinären och Aila låg på operationsbordet för ett akut kejsarsnitt.
 
Det var lååånga minuter som kändes som timmar innan jag hörde "fågelkvitter" från en blå plastbalja som bars in i rummet. Första tanken då var att nån i alla fall levde, förstå glädjen när jag insåg att  ALLA hade klarat sig och en efterlängtad dröm faktiskt var sann ♥
 
 
 
 
Första måltiden intogs i Öjebyn hos veterinären innan jag packade ner dom i kylbag med varmvattenblåsa för att klarar hemfärden och ha det varmt och skönt innan dom fick återförenas med Aila hemma i deras etta i Stensjön.
 
 
Att alla fortsatt och äta med god aptit är det ingen tvekan om..... matchvikterna för dagen är:
YMER      2670g
YASSÅ    2122g
YANSIE   2230g
YOSIE     2230g
YKKSA    2450g
 
Ykksa sover på invägningen :)
Övriga blev idag mutade med lite ost för att hålla sig kvar så jag hann se siffrorna på vågen i alla fall...
 
 
 
 
 


Kommentarer
Iris Carlberg

Hejsan. Fantastiska bilder på mor och valparna;)

Svar: Tackar! Ja dom här småkrabaterna bjuder verkligen på många härliga ögonblick, gäller däremot att vara snabb med kameran... :))
Anna-Caritha

2012-10-01 @ 22:43:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skymmelvikens Ariel

Nu kan ni följa med från dag 1.... Den här bloggen kommer att berätta utvecklingen & vardagen för fem fina valpar efter min underbara terv Aila. Valparna föddes den 2 sept 2012

RSS 2.0