Uppfriskande premiär!

Idag hann Ykksa med en premiär på morgonpromenaden....
Det var stress från familjen vaknade och även "långa benet" till dagis, så allt annat än en bra och lugn start på dagen.
 
DÅ.... kommer premiären....
Ykksa sprang fram till en annan hund.
Då Byske förövrigt inte tillhör dom större orterna så var både ägare och hund väl kända och tillhör "kompiskretsen".
Dels är hon en van hundmänniska och VET att vara allt annat än trevlig mot andra hundar som kommer fram.
Och VET min inställning om min fröken skulle springa fram ska hon mer än gärna vara RIKTIGT otrevlig.
Så Ykksa fick en vante i huvudet i kombination med en utskällning och vände fort tillbaka till matte...
 
Vi skall försöka träffas inom kort och göra fler "frestande möten". Helt suveränt med sådana hundkompisar att få träningsmöjligheter tillsammans, guld värt!
 
Varför var det då en "uppfriskande" premiär?
Jo, det här var första busstrecket som fröken gjort på 14 månader....
 
Hon har varit så otroligt följsam och går mestadels lös på våra promenader. Jag kopplar henne av hänsyn till andra då vi möter någon. Hon är lyhörd och lydig därav lite uppfriskande med trots och egen vilja.
 
 
Dagens buse ♥
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skymmelvikens Ariel

Nu kan ni följa med från dag 1.... Den här bloggen kommer att berätta utvecklingen & vardagen för fem fina valpar efter min underbara terv Aila. Valparna föddes den 2 sept 2012

RSS 2.0