Uppdrag slutfört!

Fick ett telefonsamtal från en jägare igår som hade tappat slutstycket på sitt gevär. Han hade hört att jag hade en duktig hund...
Så i morse gav vi oss ut i snöblandat regn i skogen och skulle ge uppletandet en chans i alla fall, lämnar aldrig garantier ;)
Nu hade föremåletet legat rätt länge och det var mycket trampat i området så förutsättningarna var inte dom bästa, men vad vore livet utan utmaningar...
 
 
 
Och här har vi det borttappade slutstycket!
Mycket glad och stolt matte med en mycket nöjd och belåten hund...
... och såklart  en glad jägare....


Kommentarer
Andreas

Fy fan vad underbart!
Aila är så bäst.
Du är så otroligt duktig Anna, och Aila med.

2012-10-19 @ 19:15:08
Anonym

Vilket team ni verkar vara, bra jobbat!

Svar: Tack "anonyma Mona" ;) Känslan av att jobba TILLSAMMANS med sin hund är oslagbar, att lära sig läsa av varandra och utföra en uppgift är det jag strävar efter. Allt från bruks/lydnad/fritid till vardagssituationer. Sen är det ju alltid roligt när vi kan "stå till tjänst" för människor och faktiskt hjälpa till!
Anna-Caritha

2012-10-19 @ 22:09:06
Mona Milton

Den anonyma var jag;-) Vet ej varför det blev på dette vise...
/Mona

2012-10-19 @ 22:10:20
numera glasögons matten

De låter som den arbetssamma aila jag alltid kännt är lika arbetsam trots föräldraledighet o sjukdomar, som en duracell ;-) hoppas du fått upp värmen efter gårdagens nedfrysning iaf. Oj oj va stora valparna blitt, all lycka till deras nya hem snart!

Svar: Ja utan att skryta alltför mycket.... hon är riktigt duktig fröken min!
Anna-Caritha

2012-10-20 @ 10:38:41
kerstin

Duktig matte duktig hund.

Svar: Tackar!
Anna-Caritha

2012-10-29 @ 08:57:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skymmelvikens Ariel

Nu kan ni följa med från dag 1.... Den här bloggen kommer att berätta utvecklingen & vardagen för fem fina valpar efter min underbara terv Aila. Valparna föddes den 2 sept 2012

RSS 2.0