Så kom den då....

... dagen med det oundvikliga beslutet att låta min trogna, lojala, följeslagare och livskamrat få somna in och gå över bron till Regnbågslandet.

 

Min älskade Aila lämnade oss igår på veterinärens inrådan och slipper nu mera smärta. Hon har kämpat tappert och gett mig och min omgivning så fantastiskt mycket.

Det är många som delar vår smärta och sorg, stora som små…
”Äntligen har morfar fått en hund, och den bästa hunden, Tjompa” citat från en klok son…

 

Att sitta och skrivar med tårar som rinner och skapar en dimridå framför ögonen gör fruktansvärt ont, så många minnen sköljer över mig från våra många utflykter, strapatser, kurser, tävlingar och äventyr som lärde oss massor, även om varandra.

 

Ditt första framträdande i utställningsringen gjorde du i Jokkmokk, då som 5 månaders valp, du chockade matte med att bli BIS Valp, lilla sötnöt!
Du fortsatte samla på dig fina omdömen och lådan med rosetter är inte liten…
Två CERT fick du till samlingen men efter din fina, underbara kull, kom du aldrig mera i form så du fick aldrig bli svensk utställningschampion, men för mig var du det redan!

 

 

 

 

Du spårade mina fotspår redan vid 10 veckors ålder och sedan skulle det visa sig vara en enorm talang hos dig. Vi ”hann” bara med två spårtävlingar, eftersom du klarade gränsen för uppflytt vid varje tävling.

 

 

Sista spårtävlingen vi gjorde åkte vi tidigt, tidigt till Norsjö för att ”testa på ett lägre spår” och bara ha roligt tillsammans. Vi avstod platsliggningen och budföringen då du blivit skottberörd på senare år.

Och ändå blev vi uppflyttade till högre spår, du var otrolig min lilla busa…
Och ja, tårarna rann även den dagen, men då av en enorm stolthet över dig!

 

 

Vår sista lydnadstävling förra sommaren hjälpte du matte till ett 1: pris och vi blev uppflyttad till elitlydnad. Då var meningen att kämpa för ytterligare ett LP men ödet ville annorlunda. Du började löpa och den planerade kullen blev en verklighet och fem fina valpar kom till världen den 2 september 2012.

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Dom föddes genom ett akut kejsarsnitt, trots detta var du en helt otrolig mamma till dina valpar från dag 1 och gav dem den bästa start i livet. Har inte sett maken till tålamod med dina fem små krokodiler. Du diade alla valpar när och hur ofta dem ville, lekte med dem, uppfostrade dem och myste tillsammans med dem.

 

 

Tack vare dig är jag en mycket stolt uppfödare och ägare till Norrälvens kennel som du lade grunden till och kommer alltid att leva kvar genom dina avkommor.

 

 

Men framför allt är jag stolt över dig och din personlighet och hur du var mot sonen i familjen. Alla lekar ni hade, allt tålamod du hade, alla mil du hjälpt mig att dra spark och pulka så vi kunnat göra utflykter tillsammans. Alla dem otaliga gånger du hjälpt mig att plocka upp saker jag tappat eller inte kunnat bära själv så fanns du alltid där redo att hjälpa till.

 

 

 
 

 

 

 

 

Du slickade mina tårar som föll där du låg i mitt knä igår, även fast du fått en spruta med lugnande medel så hade du ont, men nu slipper du det min älskade  Aila.
Du somnade lugnt in i min famn med din nos mot min kind.

 

Saknaden och  smärtan jag känner går inte att förklara i ord  ♥ ♥ ♥ ♥ ♥  

 

 

KORAD LPI LPII SKYMMELVIKENS ARIEL

2006-09-08  --  2013-O2-28

 



Kommentarer
Helena

Fina fina Aila <3

2013-03-01 @ 22:34:55
Andreas

Vackra bilder och vackra ord!
Hon är saknad. <3

2013-03-02 @ 09:18:21
Anita Angeria

Så sorgligt att höra...våra tankar är hos dig.

2013-03-02 @ 16:07:09
Mona Milton

Fantastiskt skrivet om en lika fantastisk hund! Gråter med dig....

2013-03-04 @ 12:56:16
Carro

Nej men! Detta var jag inte alls beredd på när jag surfade in... :( Fruktansvärda besked och jag sänder värmande tankar till dig och familjen. Vila i frid fina Aila <3

2013-03-11 @ 17:27:12
URL: http://fabuloustervueren.weebly.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skymmelvikens Ariel

Nu kan ni följa med från dag 1.... Den här bloggen kommer att berätta utvecklingen & vardagen för fem fina valpar efter min underbara terv Aila. Valparna föddes den 2 sept 2012

RSS 2.0