Dagen började strålande...

 
Underbart väder, trevligt sällskap och hundträning. Då är det svårt att göra nåt annat än att njuta av tillvaron.
 
 
Ykksa fick leka och bekanta sig med Bonnie idag och dom hade KUL!
 
 
Efter lek blev det lite träning för lilla fröken. Kontakt och hantering stod på schemat för dagen,
gick bara bra ♥
 
 
Sen fortsatte dagen sådär...
 
 
 
En uppförstoring från bilden ovan:
 
 
Tre rådjur först och Aila efter..... 
 
Om jag säger så här, INGEN GLAD MATTE DÅ!!!
Ykksa däremot briljerade och stannade kvar hos mig trots att hennes jakt-galning till
konvalecent-mamma drog i väg...
 
 
Hur långt hon jagade??
Här en översikt över sundet (taget utan zoom)
 
 
 
Ingen fläck på skärmen, utan pricken mellan öarna läääängst ute vid öppet hav är fröken galen-panna...
Där hoppade bytet i vattnet. (taget med full zoom)
 
 
 
Sen vände hon om och kom tillbaka....
 
 
... och då var dagen slut för henne....
 
 
Lilla fröken däremot hade absolut förtjänat en bonuspromenad på havet efter förmiddagens träning och gott omdöme att inte dra iväg... ;)
Så vi njöt ännu en gång av härligt väder och eftermiddags sol
 
 
 
 
 
Nu är det två utslagna (av olika orsaker...) som sover gott!


Kommentarer
H & B

haha vilken viltspårshund hon är Aila ;-)

Hon ha väl vårkänslor me allt detta härliga väder vi får "stå ut" med under dagarna.

Drog ut på en härlig skidtur efter dagens trevvliga bus - shit va bortskämda vi är me all vacker natur vi som bor här i Byskeområdet!
Vi hörs - jag lovar ;-)
Sy lugnt förresten, å jag vill se resultatet sen!

2013-01-22 @ 19:21:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skymmelvikens Ariel

Nu kan ni följa med från dag 1.... Den här bloggen kommer att berätta utvecklingen & vardagen för fem fina valpar efter min underbara terv Aila. Valparna föddes den 2 sept 2012

RSS 2.0