Tid för reflextion

Vi tar det från början... riktigt från början.
Mitt första jobb i livet var som au pair på en kennel i Schweiz, innan jag åkte dit hade jag haft minimal kontakt med hundar och andra behårade varelser pga allergi inom familjen. Så det blev verkligen från 0 till 100 när det gäller hundar och jag slängde mig ut i nya utmaningar dag efter dag...
 
Följde med på många utställningar och insåg att den korta tid som hunden/arna visades i ringen bara var en bråkdel av all tid och jobb som lades ner innan.... och hur mycket tid vi spenderade på framförallt pälsvård. Hur glamouröst är det att stiga upp kl 02.00 på "morgonen" och börja bada och föna hundar på ett hotellrum i Italien...
 
Hundutställning i europa är så mycket mer än vad det är på våra breddgrader, där är det verkligen dog SHOW.... Jätte glad och jätte tacksam för allt jag fick möjlighet att vara med på och lära mig av. Många händelser, minnen och personer som jag fortfarande tänker på, med ödmjukhet.
 
Fast besluten (vilken 16 åring är inte det) att egen hund var en självklarhet och lika självklart var valet att inte ha någon liten hund...
Det tog några år innan livet var anpassat för en fyrbent, men när tillfälligheten kom var valet enkelt och sedan dess klappar hjärtat för tervueren ♥
 
Nu sitter jag här, nästan 25 år senare... med min dröm. Kennelnamn är på gång  och första kullen är en verklighet!
Känner mig oerhört stolt, glad, tacksam och kan bara konstatera att livet är allt bra härligt!
 
Nu kommer nästa fas... skiljas från mina valpar, följa dom på avstånd och börja om att jobba med min egen lilla tjej. Kastas tillbaka i tanken  till valptiden med Aila och alla timmar och händelser vi har haft  tillsammans... och dom är inte få...
Kommer nog aldrig att sluta förundras över hennes tid som mamma och på det sätt hon har tagit hand om valparna  ♥
 
"Aila som liten"
 
 
 
 


Kommentarer
Iris Carlberg

Vilken härlig livshistoria, tänk att ibland blir faktiskt som man har tänkt sig det.Och tack vare din dröm så förgyller du många andras som också gillar terv. Ses snart, mvh: Iris

Svar: Ibland blir drömmarna verklighet :) Kör försiktigt, vi ses!
Anna-Caritha

2012-10-27 @ 21:15:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skymmelvikens Ariel

Nu kan ni följa med från dag 1.... Den här bloggen kommer att berätta utvecklingen & vardagen för fem fina valpar efter min underbara terv Aila. Valparna föddes den 2 sept 2012

RSS 2.0