KORAD LPI LPII SKYMMELVIKENS ARIEL

 Nu är drömmen på väg att bli verklighet... en valpkull efter "Aila"

På den här bloggen kommer ni att kunna följa med på resan... som förhoppningsvis slutar lyckligt med fina valpar i månadsskiftet augusti/september 2012.

Presentationen av mig är ganska enkel: Heter Anna-Caritha Sundström, bor tillsammans med min 4-åriga son i Byske, Västerbotten. Är en norrlänning med ett brinnande intresse av tervueren som allroundhund, allt från bruks till familjehund.
Tränar, tävlar och lär mig alltid någonting nytt! Gillar att prova på olika aktiviteter med Aila då hon hakar på allting :)
Är aktiv inom Åbyn-Byske Brukshundklubb och spenderar mycket tid med egen och andras hundar. Har gått flera mycket givande kurser hos Lillemor på Ytterstfors Hundcenter 
 
Presentationen av Aila kan jag med glädje göra lång, men ska förskona er från långa noveller...
Kom i kontakt med rasen via en framliden svägerska som hade uppfödning, och blev fast för dessa energiknippen.
Jag har grönt kort i drag och var på väg att söka licens i vinter och siktade på nordisk stil linklass, tyvärr satte min axel stopp för det så vi fick hålla oss till drag med spark och släde, men det kommer fler vintrar.

Barmarkstid tränar jag dragweight och även WP, hon har fått mycket fin kritik på utställning för hennes fysik.
Har två cert på tre utställningar i år, kommer att ställa henne ytterligare två gånger efter parningen och hoppas självklart på ett sist cert.
Jag tävlar i spår och är uppflyttad till högreklass, tävlar i lydnad och är uppflyttad till elitklass men siktar först på ett LP även i klass III

Hon är grym i skogen och saknar "ge upp genen". Vi har blivit kända som "sakletare" och folk har kontaktat oss vid borttappade föremål, kul träning och mycket bra pr för rasen!
Tränat sök med henne och kör agility  som en kul grej, kan hända att vi ställer upp i hoppklass nån gång...


Kommentarer
Andreas

Väldigt fin sidda Anna!

Hoppas att allt fungerar, och att det blir en frisk kull. =)

2012-06-27 @ 11:42:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Skymmelvikens Ariel

Nu kan ni följa med från dag 1.... Den här bloggen kommer att berätta utvecklingen & vardagen för fem fina valpar efter min underbara terv Aila. Valparna föddes den 2 sept 2012

RSS 2.0